Kegiatan sehari-hari bahasa inggris - Daily activities



Daily activities 

Good morning everyone. Let me introduce my self in a short time. I am Syifa Ulkarim and you can call me Syifa. 


I usually wake up at 4.25 am. And I have down prayer. After that I usually watch the News and Mamah A'a Beraksi on Tv. After that I take a bath and I have breakfast at 7 am I go to college.I start learning at 8 am and I usually finish learning at 11.45 am. And I Have Lunch together with my friend in Canteen. After that I and my friends have a midday prayer together. And we go to home at 2 am. at home usually I break. At 15.30 am I have an afternoon prayer. And after that I watch the news. At 5 am I take a bath. At 6 pm I have a go to west prayer after that I usually reading al quran. And at 7 pm I have go to prayer I open social media. At 8 pm am I start studying up to at 10 pm and I sleep.



Kegiatan sehari-hari

Selamat pagi semuanya. Mari saya memperkenalkan diri dalam waktu singkat. Saya Syifa Ulkarim dan Anda bisa memanggil saya Syifa.


Saya biasanya bangun jam 4.25 pagi. dan saya sholat shubuh. setelah itu saya biasanya nonton berita dan mamah aa beraksi di Tv. Setelah itu saya mandi dan sarapan jam 07.00 pagi saya berangkat ke kampus. saya mulai belajar jam 08.00 pagi dan saya biasanya selesai belajar jam 11.45. dan saya makan bersama sama dengan teman saya di kantin. setelah itu saya dan teman saya sholat dhuhur bersama. dan kami pulang jam 14.00. di ruah biasanya saya istirahat. jam 15.30 saya sholat ashar. dan setelah itu  saya nonton berita di Tv. jam 17.00 saya mandi, setelah itu berangkat sholat magrib setelah itu biasanya saya membaca Al-Quran. dan jam 19.00 saya berangkat sholat isya. setelah itu saya buka media sosial. jam 20.00 saya mulai belajar sampai selesai jam 22.00 dan saya tidur.

0 komentar:

Posting Komentar